Bezpłatne sms-y

Bezpłatne sms-y

Bezpłatne informacje o awariach prądu, przerwach w dostawie wody i innych ważnych wydarzeniach na terenie Gminy Strzelce Krajeńskie
PL EN DE
Twój kontakt w ważnej sprawie - kontakt@strzelce.pl

Wymeldowanie

KARTA SPRAWY

Nazwa referatu: Urząd Stanu Cywilnego

Tytuł sprawy:

Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego

Wymeldowanie z miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące.

Termin załatwienia sprawy: niezwłocznie

Osoba kontaktowa: Inspektor USC Julita Górska

Miejsce załatwienia: Urząd Miejski Strzelce Krajeńskie ul. Al. Wolności 48 parter pokój nr 5.

Telefon kontaktowy: 95 7636305.

Adres e-mail: ewidencja@strzelce.pl

Sposób załatwienia:

Czynności wymeldowania z pobytu stałego i czasowego trwającego ponad 3 miesiące przed upływem okresu zgłoszonego przy zameldowaniu można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego na piśmie lub zgłoszonym do protokołu w urzędzie gminy właściwym ze względu na nowe miejsce pobytu osoby.

Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu, wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie. Wymeldowanie następuje wówczas na podstawie formularza „Zgłoszenie pobytu stałego” lub formularza „Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące”

Gdy dokonujemy wymeldowania bez równoczesnego zameldowania w nowym miejscu pobytu, należy wypełnić i podpisać formularz „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego” lub „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego ponad 3 miesiące”.

Za osoby niepełnoletnie lub ubezwłasnowolnione obowiązku wymeldowania dokonują rodzice lub opiekunowie prawni.

Osoba wymeldowująca się otrzymuje na wniosek zaświadczenie stwierdzające dopełnienie obowiązku wymeldowania.

Miejsce składania/odbioru dokumentów:

Urząd Miejski Strzelce Krajeńskie ul. Al. Wolności 48 parter pokój nr 5.

Wymagane dokumenty:

- dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem pozwalający na ustalenie tożsamości

- wypełniony formularz „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego”

- wypełniony formularz „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące”

-pełnomocnictwo do wymeldowania i dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie jego tożsamości – w przypadku gdy wymeldowania dokonuje pełnomocnik

Czas realizacji: niezwłocznie

Opłaty:

Nie pobiera się opłaty za czynności zameldowania.

Opłata skarbowa w wysokości 17 zł. za pełnomocnictwo oraz za wydanie na wniosek zaświadczenia o wymeldowaniu z pobytu stałego lub czasowego na konto:

Urząd Miejski Strzelce Krajeńskie ul. Al. Wolności 48: 28 8362 0005 0399 1819 2000 0010

Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.

Tryb odwoławczy: nie przysługuje

Uwagi: Osoba, która wyjeżdża za granicę na okres dłuższy niż 6 miesięcy, jest obowiązana zgłosić swój wyjazd oraz powrót właściwemu organowi ze względu na miejsce pobytu stałego – najpóźniej w dniu opuszczenia dotychczasowego miejsca pobytu, a zgłoszenia powrotu – najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia powrotu.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. 2017.657 ze zm.) oraz rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jednolity Dz. U. 2015.1852 ze zm.)

Załączniki:

Formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego

Formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu czasowego ponad 3 miesiące

Formularz zgłoszenia wyjazdu poza granice RP

Dane osoby, która wytworzyła informację: Inspektor Julita Górska

Dane osoby, która odpowiada za treść: Kierownik USC Bożena Dubel