Utrudniena drogowe Kursy dla seniorów Bezpłatne sms-y Stop pożarom traw Użytkowanie wieczyste Bezpłatne komunikaty Harmonogram wywozu odpadów Audio przewodnik

Utrudniena drogowe

Jak informuje GDDKiA, nawet do 20 czerwca mogą potrwać prace remontowe na newralgicznym odcinku DK22 (ul. Chrobrego) przebiegającym przez centrum naszego miasta.

Kursy dla seniorów

Kursy dla osób 65+ z obsługi nowych technologii. Więcej informacji po kliknięciu na baner.

Bezpłatne sms-y

Bezpłatne informacje o awariach prądu, przerwach w dostawie wody i innych ważnych wydarzeniach na terenie Gminy Strzelce Krajeńskie

Stop pożarom traw

W Polsce w 2018 roku odnotowano 149 434 pożarów, wśród których 48 767 (33% wszystkich pożarów w Polsce) to pożary traw na łąkach i nieużytkach rolnych.

Użytkowanie wieczyste

Informacja w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności.

Bezpłatne komunikaty

Zainstaluj darmową aplikację i bądź na bieżąco z ważnymi informacjami. Kliknij na baner aby uzyskać więcej informacji.

Harmonogram wywozu odpadów

1 listopada 2018 roku nastąpiły zmiany w harmonogramie wywozu odpadów na terenie naszej gminy. Po więcej należy kliknąć na baner po prawej stronie.

Audio przewodnik

Od teraz możesz samodzielnie zwiedzać miasto. Skorzystaj z darmowego audio przewodnika po najciekawszych miejscach w Strzelcach Krajeńskich
PL EN DE
Zmiany w harmonogramie wywozu odpadów z terenów wiejskich - www.sgo5.pl

Zakres Czynności Rady

Do właściwości Rady Miejskiej należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania Gminy, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej.


Do wyłącznej właściwości Rady należy :


  1. uchwalenie statutu gminy i statutu sołectwa;
  2. ustalenie wynagrodzenia burmistrza, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności;
  3. powoływanie i odwoływanie - na wniosek burmistrza, sekretarza oraz skarbnika Gminy, który jest głównym księgowym budżetu;
  4. powoływanie kierownika i zastępcy kierownika Urzędu Stanu Cywilnego;
  5. powoływanie komisji dyscyplinarnych I i II instancji;
  6. uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium z tego tytułu;
  7. uchwalenie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  8. uchwalenie programów gospodarczych;
  9. ustalenie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki;
  10. podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych przepisach;
  11. podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy przekraczających zakres zwykłego zarządu dotyczących:
    • określenia zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej (do czasu określenia tych zasad burmistrz może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą Rady Miejskiej),
    • emitowanie obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez burmistrza,
    • zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,
    • ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych, zaciąganych przez burmistrza w roku budżetowym,
    • zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez Radę,
    • ustalenia zasad gospodarowania komunalnymi zasobami mieszkaniowymi oraz określania stawek czynszu za najem mieszkań,
    • tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich,
    • określenia zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez burmistrza,
    • tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek.
  12. ustalenia maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez burmistrza w roku budżetowym;
  13. określanie wysokości sumy, do której burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania;
  14. ustalanie cen za usługi przewozowe lokalnego transportu zbiorowego;
  15. podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań z zakresu administracji rządowej i samorządowej;
  16. podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami, w tym uchwalenie statutu związku gminy oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku;
  17. podejmowanie uchwał w sprawach herbu Gminy, nazw ulic i placów publicznych, wznoszenia pomników;
  18. nadawanie honorowego obywatelstwa gminy;
  19. podejmowanie uchwał w sprawie współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku;
  20. podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń i społeczności lokalnych i regionalnych;
  21. podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów;
  22. powoływanie stałych i doraźnych komisji Rady do określonych zadań, ustalanie przedmiotu ich działania oraz składu osobowego;
  23. uchwalanie przepisów gminnych w granicach ustawowego upoważnienia;
  24. stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji Rady.