Inwestycja o wartości 78 mln złotych ma się zakończyć w 2024 roku.
O konieczności wyprowadzenia z miasta intensywnego ruchu tranzytowego nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Przebiegająca przez sam środek Strzelec Krajeńskich droga krajowa nr 22 jest jedyną trasą przejazdową w kierunku Gorzowa Wielkopolskiego, ale również w kierunku województwa pomorskiego i Trójmiasta.
Dodatkowym problemem jest kostka, która nie dość, że mocno utrudnia życie mieszkańcom i kierowcom, to przy aktualnym obciążeniu jest kosztowna w utrzymaniu. Drogą przejeżdża dziennie blisko 8 tysięcy pojazdów – mówi burmistrz Strzelec Krajeńskich Mateusz Feder.
Takie obrazki mają zniknąć z miasta już w 2024 roku. Umowę na budowę obwodnicy podpisano 27 maja 2021 roku w obecności wiceministra infrastruktury Rafała Webera, wojewody Władysława Dajczaka, dyrektora GDDKiA w Zielonej Górze Jarosława Brzeczka i burmistrza Mateusza Federa. Wykonawcą jest Colas Polska.
Jak będzie wyglądała obwodnica Strzelec?
Do realizacji przyjęty został wariant omijający Strzelce Krajeńskie od strony północnej. Początek obwodnicy znajduje się na drodze krajowej nr 22 w rejonie miejscowości Brzoza, a trasa początkowo biegnie głównie przez tereny rolne. Na wysokości drugiego kilometra planowana obwodnica przecina drogę lokalną i przebiega w pobliżu zabudowań miejscowości Piastowo. Za trzecim kilometrem przecina drogę wojewódzką nr 156, a kawałek dalej drogę lokalną do wsi Bronowice. Następnie biegnie przez dolinę cieku Młynówka, pomiędzy stawem rybnym a kompleksem obszarów podmokłych i Jeziorem Górnym. W dalszej części trasa poprowadzona została w pobliżu zabudowań produkcyjnych miejscowości Strzelce Klasztorne, a następnie zabudowań mieszkalnych Małego Osiedla, za którym łączy się ponownie z drogą krajową nr 22. Planowana długość obwodnicy to ponad 7 km – informuje GDDKiA.
Szczegóły inwestycji na stronie GDDKiA pod tym adresem https://tinyurl.com/9bfuhcxh