Adres do e-Doręczeń służy do elektronicznej komunikacji z urzędami w Polsce.
Muszą go mieć przedsiębiorcy zarejestrowani w CEIDG i KRS. W przypadku przedsiębiorców prowadzących działalność jednoosobową, którzy byli zarejestrowani po 31.12.2024 r., obowiązek ten jest realizowany od razu we wniosku o wpis do CEIDG. Przedsiębiorcy zarejestrowani w CEIDG do 31.12.2024 r. będą mieli obowiązek posiadania adresu do e-Doręczeń od 1.10.2026 r. Jednak będzie on już wymagany w przypadku składania jakiegokolwiek pierwszego wniosku aktualizującego wpis w CEIDG (o zmianę, zawieszenie lub wznowienie) od 01.07.2025 r.
W celu utworzenia adresu do e-Doręczeń należy przygotować adres mailowy i uzupełnić pole nr 22.1. we wniosku do CEDIG (na formularzu CEIDG-1).
Szczegóły dotyczące sprawy znajdują się na stronie Biznes.gov.pl